Vanwege de drukte in Surhuisterveen reden de meesten zelf richting Harkema. Veel aanmoediging dus op de tribune. Het begin van de eerste helft moet even gezocht worden naar beste manier van verdediging en loopt Harkema met 3 punten uit. Het tweede deel van de eerste helft verloopt het spel al soepeler en zijn er een aantal heel mooie kansen voor It Fean. Drie minuten voor het eind van de eerste helft haalt Eva de nul van het bord en staat het 6-1. De stand van de rust. Tijdens de pauze wat verwarring op de tribune. Het scorebord staat op 7-2. Hebben we dan iets gemist de laatste minuut???

Bloedfanatiek begint It Fean aan de tweede helft. 7-1 op het scorebord. Toch het boekje nog maar even checken. Vanuit een toch duidelijk verdedigde aanval scoort Harkema een punt. Balen dat was niet de eerste keer, maar de meiden laten zich niet gek maken en blijven goed spelen. Met 9-1 op het bord een strafworp voor Iris. Helaas. Een goede wedstrijd om het verdedigen goed te oefenen. Harkema is vlot en weet vaak slim weg te draaien, maar het spelinzicht van de meiden van It Fean groeit met de minuut. En Harkema krijgt steeds minder ruimte en kansen. Erg leuk om te zien.

Vanuit een "voetbal" situatie begint Eline de aanval en scoort Sjoukje, 11-2. Helaas al vlot de 12-2. De snelheid gaat er wat uit en er wordt wat lang gewacht. Sjoukje scoort heel sterk de 13-3 en 13-4 voor Sjoukje. En 13-5 door Eline. Het leek wat rustiger te worden maar de meiden hebben met een eindsprint een paar super mooie acties laten zien en toch 5 doelpunten gezet.

De strafworpen worden worden door
Iris (2x), Eline en Lysan met 1-4 gewonnen.

Goed gespeeld meiden!