Afgelopen zaterdag mocht de D1 de strijd aanbinden met de D1 van Sparta Zevenhuizen. De eerste wedstrijd tegen OKO Bies D1 had It Fean / Boelenslaan het enorm moeilijk en werd er een dikke nederlaag geleden. Dit moest natuurlijk tegen Sparta anders.

Vol goede moed werd er begonnen aan de wedstrijd. Ondanks dat de wedstrijd om 12 uur begon leek het wel dat de spelers van It Fean / Boelenslaan nog niet helemaal wakker werden. Sparta begon sterk en kwam al snel op voorsprong. Na een kwartiertje was stond er een 4-0 stand op het scorebord. Op zich was dat niet slecht, maar de doelpunten waren gemaakt door de roodhemden en It Fean / Boelenslaan speelde in het blauw. Na de 5-0 kon Eline voor het eerst scoren, zodat er toch nog een goal was gemaakt voor rust. Een bijna onmogelijk taak om hier nog wat van te maken.

Toch hadden coaches Lubbert Jan en Sytse de moed nog niet opgegeven. Met wat meer inzet en agressie was er misschien nog wat te redden. Toch was het Sparta wat als eerste scoorde. It Fean / Boelenslaan gaf de vele jongens van Sparta steeds meer tegenstand en Baukje kon de 6-2 stand op het scorebord laten verschijnen. Na weer 2 goals van Sparta mocht Johan aanleggen vanaf de strafworpstip. Hiermee werd het 8-3 met nog een kwartiertje te gaan. It Fean / Boelenslaan bleef er in geloven. Steeds vaker werden er ballen onderschept en de aanvallen werden steeds dreigender. Via twee goals van Lisanne werd het 8-5. Was het dan toch nog mogelijk?

Na een aantal prachtige aanvallen zonder doelpunten maakte Eline er 8-6 van en na een strafworp van Lisanne werd het 8-7. Het goede spel van de eerste helft van Sparta werd totaal ontregeld door onze D1. Sparta kreeg de bal bijna niet meer uit het verdedigingsvak. Door de bal heel lang vast te houden konden zij echter toch de winst nog vasthouden. Enorm jammer dat de geweldige tweede helft geen punten had opgeleverd. Een gelijkspel was zeker terecht geweest.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer