Zaterdag 25 november stond de thuiswedstrijd tegen Joure 1 op het programma. Voor it Fean / Boelenslaan geen onbekende ploeg, aangezien er in de vorige veldcompetitie ook al tegen was gespeeld. Na de eerdere gelijkspellen van afgelopen weken was de EXPERT-formatie vastberaden om dit keer wel de twee punten te pakken. It Fean / Boelenslaan kreeg deze wedstrijd steun van de enthousiaste D2 pupillen. Na de voorstelronde kon de wedstrijd worden gestart.

De EXPERT-formatie wist direct de openingsscore op haar naam te schrijven door een mooi afstandsschot van Jan Boomsma. Joure wist de aansluitingstreffer te maken, maar daar had de sterk spelende Jannie Postma direct tweemaal een antwoord op. Toch wisten de gasten maar liefst vier doelpunten op rij te maken, waardoor it Fean / Boelenslaan na 15 minuten spelen tegen een 3-5 achterstand aankeek.

De EXPERT-formatie bleef rustig en geduldig, wat beloond werd. Hilliena Zandstra wist twee afstandsschoten te scoren waardoor de stand weer gelijk werd. Mooie aanvallen werden goed afgerond waardoor de thuisploeg de touwtjes weer in eigen handen kreeg. Er werd gerust met een stand van 9-7.

De tweede helft wist Joure de score te openen, waardoor het gaatje toch slechts weer een doelpunt was. De EXPERT-formatie gaf zich echter niet zomaar gewonnen en wist het verschil weer op drie doelpunten te zetten. Na nog een doelpunt van Joure, waren het de mannen die lieten zien hoe het moest. Jan Boomsma, Lubbert-Jan Dijk en Remco Zijlstra brachten de stand op 14-9. Jannie Postma en Meike Lettinga volgden dit voorbeeld, waarna nog een aantal keer werd gescoord. Zo stond er na 60 minuten spelen een overtuigende stand van 19-10 op het scorebord, wat betekent dat de EXPERT-formatie de eerste volledige twee punten in eigen huis kon houden.

Volgende week reist de selectie af naar Bolsward. It Fean / Boelenslaan 2 speelt hier om 19:10 uur, waarna it Fean / Boelenslaan 1 om 20:20 aan de wedstrijd begint.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer