Afgelopen dinsdag mocht de EXPERT formatie aantreden tegen Roreko in de Wijk. Het is de eerste ronde in de AP buitenbeker en de loting was gevallen op de ploeg uit de Wijk. Op dinsdagavond moest er vroeg vertrokken worden naar de Wijk en de ploeg was ruim op tijd aanwezig en heeft een goede voorbereiding gehad. Helaas was dit in het begin van de wedstrijd niet te zien. De gasten lieten zich overdonderen door de thuisploeg en stonden binnen no time met 5-2 achter. Gelukkig wisten de gasten zich te herpakken en na een thriller van een wedstrijd kon deze ronde winnend worden afgesloten.

Zoals gezegd was er een slecht begin. De thuisploeg wist makkelijk te scoren en de gasten hadden moeite met de lange heren van de tegenstander. Aanvallen waren kort en schoten niet goed genoeg. Na een kwartier in de 1e helft stond er 10-4 op het scorebord. Gelukkig wisten de gasten zich te herpakken en konden 4 snelle aansluitingstreffers maken. Dit bracht de stand op 10-8 en alles lag weer open. Net voor de rust zette de EXPERT formatie nog even door en kon er met een 12-12 stand gerust worden. Coach Lammert van der Veen prees de ploeg voor het herpakken in de 1e helft en hamerde erop zo door te gaan. Eigen spel blijven spelen en niks aantrekken van de 9e man.

De 2e helft bleef een strijd tussen 2 gelijkwaardige ploegen. Om en om werd er gescoord. It Fean / Boelenslaan stond steeds aan de goede kant van de score, maar kon geen verschil van meer dan 2 goals maken. 2 minuten voor tijd stond het nog 18- 20. Roreko wist nog 2 goals te maken en in de laatste minuut leek het op een verlenging aan te gaan, maar gelukkig wist Jan Boomsma van afstand de beslissende goal te maken. In de laatste aanval konden de gasten deze voorsprong verdedigen en is It Fean / Boelenslaan een ronde verder in de AP Buitenbeker. Komende zaterdag staat de derby tegen Harkema 1 op het programma. Om 15.30 uur op sportpark de Ketting in Surhuisterveen.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer