Met 3 overwinningen op rij begint de stemming euforisch te worden. De 1e wedstrijd in deze competitie (DTS uit) zijn we al lang weer vergeten. We moeten het opnemen tegen de Granaet, dat onderaan in de stand met 0 punten de hekkensluiter wordt genoemd. Overmoed en onderschatting liggen dan al snel op de loer. We spreken daarom af dat we scherp moeten beginnen, vaak moeten schieten en vooral lekker gaan korfballen, net als vorige week eigenlijk. We doen gewoon maar wat en zien wel waar het schip vandaag strand.

Jille maakt de opstelling en omdat hij graag in de aanval begint, begint Niels in de verdediging ….
In de aanval vandaag: Jille, Peter Steffen (met verkeerde sokken), Margriet en Hester. In de verdediging staan: Niels, Jenko, Petra en Thelena (wil echt maar 1 helft spelen). Afspraken over strafworpen en vrije ballen zijn snel gemaakt, heel consequent dezelfde mensen als voorgaande wedstrijden. Iedereen kent zijn plaats inmiddels.

Gelijk in de 1e minuut mag Jille een strafworp nemen en hij stelt ons vertrouwen niet op de proef en scoort natuurlijk. Vervolgens duurt het een poosje voor er weer gescoord wordt, pas in de 7e minuut is het raak. En weer is het Jille die scoort.
De aanval wordt verdediging en wil dat ook best een poosje gaan doen, om het andere vak ook lekker te laten aanvallen. Maar door een tegentreffer en een mooie afstander van Niels is het binnen een minuut weer wisselen en wordt de aanval weer verdediging en vice versa.
Dan wordt het eigenlijk best saai, we spelen prachtig en lopen uit naar 1 – 9. In de pauze moeten we even bijkomen met een bakje(!) thee. We zijn tenslotte geen 18 meer.

Nog maar een helft te gaan! Thelena heeft zo weinig aangevallen in de 1e helft dat ze best nog even wil blijven staan. Petra gaat naar de kant en Grietje komt in haar plaats. Thelena speelt de wedstrijd natuurlijk helemaal uit. Dit is echt een meid met principes hoor!
We besluiten dat we mooi zo verder moeten gaan en niet mogen verslappen. De 2e helft gaat niet veel anders dan de 1e. We geven de Granaet nog wel wat kansen maar echt gevaarlijk wordt het in de verste verte niet.  De reserves beginnen hier en daar wel wat op te raken. Henk de Vries komt met verse energie Peter Steffen vervangen. Het verschil blijft steeds minstens 8 doelpunten en uiteindelijk winnen we deze pot met 6 – 16. Prima uitslag zeg ik, vooral als we aan het eind van de dag bovenaan in de stand blijken te staan. Dit gaan we vasthouden senioren 3!

Scores: Peter Steffen 4x, Jille en Jenko 3x,  Margiet 2x, Henk, Niels en Petra 1x.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer