Afgelopen zaterdag 9 april reisde het 3de af naar Risumageest, voor de eerste wedstrijd op het veld. Dit topteam was goed voorbereid en had veel aandacht besteed aan de voorbereiding. Meer dan de helft had in elk geval 1 keer getraind. Een aantal hadden het veld nog niet eerder betreden. Deze zaterdag werden we versterkt door Jannie en Meike.

De zon scheen volop in Rinsumageest, dus goede omstandigheden voor een leuk potje korfbal.

NQL nam doormiddel van een doorloopbal de voorsprong in de wedstrijd. Door een afstandschot van Evert werd de stand weer gelijk. Het duurde even voordat wij een voorsprong konden pakken, ondanks de vele vrije ballen die wij meekregen. In de 16de minuut wist Herman een vrije bal te verzilveren. We hadden veel kansen, maar hadden moeite om de kansen af te ronden.

In de eerste helft werd er niet veel gescoord waardoor de stand bij de pauze 2-5 was.

Het begin van de 2de helft was erg moeizaam. Er werd niet scherp gespeeld en veel fouten gemaakt. Rond de 50ste minuut werd dit spel doorbroken door 2 doelpunten van Herman en Jenco. NQL volgende vrij snel daarop met 2 doelpunten. Waarmee de stand op 4-7 kwam te staan.

We kregen de smaak goed te pakken en wisten de gecreëerde kansen beter af te ronden. In elke minuten scoorden we 3 keer. In de laatste 10 minuten werden er door beide partijen nog 2 keer gescoord, waardoor de eindstand 6-12 werd.

Een goede start van dit deel van het veldseizoen. Een aantal spelers moeten misschien nog wat werken aan de conditie, dit geldt in elk geval voor de schrijfster van dit stuk. Maar zoals Evert het mooi formuleerde: “we gaan niet voor mooi spel, maar voor de winst”.

Gescoord door: Evert (4), Herman (4), Jenco, Peter, Eelkje en Martine.