De zomervakantie was laat dit jaar. Helaas konden we daardoor niet naar het Quick toernooi in Oudega. Dit toernooi is altijd de start van het nieuwe korfbalseizoen en geeft de mogelijkheid om te wennen aan de nieuwe teamsamenstelling. Voor onze D1 was dit wel handig geweest, aangezien ons team grotendeels uit nieuwe teamleden bestaat.

We gingen zaterdag 9 september onze eerste wedstrijd spelen. Maar zou dit wel gebeuren? Het regende de hele ochtend al en het leek wel herfst. Terwijl we op het parkeerterrein van de Surventohal op elkaar stonden te wachten om te kunnen vertrekken, hoorden we dat de wedstrijden van de C1 en de F1 waren afgelast. In Jubbega zijn ze niet bang voor een beetje (veel) regen en wij waren dat ook niet, dus paraplu’s mee en op naar Jubbega.

We gingen van start in de aanval met Lisanne, ik, Eva en Jan Rienk. De verdediging begon met Selina, Tessa, Johan en Femke. Daardoor begonnen Eline en Sharon op de bank. Laatstgenoemde moest nog even weer in het wedstrijdritme komen. Sharon was namelijk haar korfbalschoenen vergeten, haha. Gelukkig kon ze in de tweede helft spelen in de schoenen van Tessa.

De wedstrijd begon wat onzeker. Ook de tegenstander leek te moeten wennen aan een nieuwe teamsamenstelling. Er was veel balverlies, maar dat kwam ook door de kletsnatte bal, die glad was door de regen. Het duurde even maar op een gegeven moment wist ik de 0-1 te scoren. Helaas scoorde de tegenstander de 1-1.

Het was rust en Sytse en Lubbert-Jan, onze trainers en coaches, hadden een paar goede tips voor ons. We moesten beter gooien, beter afvangen en beter verdedigen. Check. Na de rust zaten Tessa en Jan Rienk op de bank, of beter gezegd: ze liepen mee onder de paraplu van Lubbert-Jan. Zo had hij ineens twee assistent-coaches naast zich.

De peptalk tijdens de rust boekte resultaat: Eva scoorde de 1-2, ik scoorde de 1-3 en Johan maakte de laatste goal. We wonnen onze eerste wedstrijd onder moeilijke omstandigheden met 1-4. Een mooi resultaat! Hopelijk is het volgende week in Surhuizum beter weer en gaan we daar ook weer de winst pakken!

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer