Afgelopen zaterdag 9 september stond de eerste competitie wedstrijd voor It Fean / Boelenslaan op het programma. Emmeloord was de tegenstander, een redelijk onbekende ploeg voor de EXPERT-formatie, maar ze kwamen uit de 2e klasse, dus gemakkelijk zou het niet worden.

Na de vele regen die er vrijdag en zaterdag was gevallen, werd het om 15.30 uur droog boven de kunstgrasvelden van Emmeloord en kon scheidsrechter Stam de wedstrijd laten beginnen. Er werd gespeeld op een groot veld en direct in het begin was duidelijk dat de thuisploeg hier beter op ingespeeld was dan de gasten. Vrij snel maakte de thuisploeg 4-0. Gelukkig herpakten de bezoekers zich en maakten Margriet en Jannie er 4-3 van. Op dat moment kwam het keerpunt in de wedstrijd. De EXPERT formatie kon moeilijk tot scoren komen en de thuisploeg benutte zijn kansen goed. Een 7-3 voorsprong kwam op het scorebord. Met deze stand werd ook de rust in gegaan.

In de rust werd door trainer Lammert van der Veen benadrukt dat er aanvallend meer gelopen moest worden om goede aanvallen op te kunnen zetten en de rust bewaard moest blijven.

De 2e helft ging eerst gelijk op. Beide ploegen wisten om en om te scoren, maar voor It Fean / Boelenslaan leverde dit geen gewenst resultaat op. Want de achterstand van 4 goals werd hier niet mee uitgewist. Sander en Merle werden nog in de ploeg gebracht. Dit frisse bloed zorgde voor mooie aanvallen, maar helaas kon het verdedigend niet genoeg dichtgehouden worden om in de buurt te komen van de thuisploeg. Na 70 minuten stond de eindstand van 19-9 op het scorebord. Aanstaande woensdag moet It Fean / Boelenslaan alweer spelen. Thuis op sportpark ’t Ketting tegen DWA/Argo om 20.30 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer