Zaterdag 20 mei moest It Fean / Boelenslaan aantreden tegen Joure. Na de vorige week gewonnen kampioenswedstrijd waren er aan de kant van It Fean / Boelenslaan een 2-tal wijzigingen in de EXPERT formatie gekomen: het waren Fardau de Jong en Jannie Postma die de geblesseerde Nynke Spijker en Manon Hamstra vervingen.

Na het fluitsignaal van dhr. K van der Meer startte It Fean / Boelenslaan aan een matige eerste helft. Het was Joure die de score opende en op 1-0 voorsprong kwam, al wist It Fean / Boelenslaan na een paar mooie kansen van Hilliena Zandstra en Margriet Helfrich toch op 1-3 voorsprong te komen. Hierna volgde een gelijk opgaande strijd tussen It Fean / Boelenslaan en Joure maar werd deze in het voordeel van Joure afgesloten in een 7-6 rust stand.

In de pauze werd door coach Lammert van der Veen benadrukt rustig te blijven en ons eigen spel te blijven spelen en laten zien dat wij de kampioensploeg zijn. Na de thee werd dit ook waargemaakt door It Fean / Boelenslaan en kwam met een 7-10 op voorsprong, was dit de nek slag voor Joure? Nee ze wisten de korf toch nog te vinden door een blok te zetten op de goed spelende Fardau de Jong en zo op 8-10 achterstand te komen.

Hierna was It Fean / Boelenslaan weer aan zet en wist door kansen van Margriet Helfrich, Jan Boomsma, Jannie Postma en Lubbert Jan Dijk op 10-16 voorsprong te komen. Voor It Fean / Boelenslaan was de wedstrijd wel gespeeld en werd de top speler Joëlle van der Hoek in gebracht voor Fardau de Jong. Jammer genoeg wist ze niet meer tot scoren te komen en mocht Remco Zijlstra de score sluiten met 10-17.

Volgende week zaterdag 27 mei zal de EXPERT-formatie nog 1 keer aantreden dit seizoen. Dit maal thuis tegen WIK'34 om 14.30 uur