Na de wat mindere wedstrijd tegen Veenwouden, was het vandaag voor de Expert-formatie zaak om scherp aan de wedstrijd tegen Deinum te beginnen. Deinum had na het zaalseizoen nog geen wedstrijd verloren en het beloofde dan ook een spannende wedstrijd te worden. Om 15:30 uur was het scheidsrechter Schuitema die het startsignaal gaf.

In het begin ging de stand gelijk op, maar na een paar mooie doelpunten van Jan Van der Veen en Jan Boomsma was de wedstrijd al vrij snel gespeeld. It Fean/ Boelenslaan kon vrij uit spelen en zo was het voor het publiek een doelpuntrijke eerste helft (17-6).

De tweede helft begon wat minder en zo wist Deinum de nodige doelpuntjes nog mee te pakken, maar It Fean / Boelenslaan was vastberaden om toch voor een ruime overwinning te gaan en zo waren het Nynke Spijker en Margriet Helfrich die de stand aan het eind van de tweede helft op 26-10 brachten.

En plots schrok het publiek op, 5 minuten voor tijd. Captain Margriet Helfrich en teamgenoot/verloofde Lubbert Jan Dijk werden tot orde geroepen door de prima leidende scheidsrechter. De leidsman toonde tweemaal de rode kaart, die hartvormig was uitgeknipt. Ze konden de wedstrijd daardoor vroegtijdig verlaten om hen vrijgezellenfeest te beginnen. De wisselspelers Sander van der Veen en Fardau de Jong kwamen er voor hun in. Zij mochten hun kunsten nog 5 minuten laten zien en dit resulteerde in een 29-11 overwinning. Met nog 4 wedstrijden te spelen staat It Fean / Boelenslaan op 5 punten los van concurrenten Wik ‘34 en Joure. Op 6 mei mogen ze weer thuis aantreden tegen Spannum. Komt allen op 6 mei om 15:30 uur op sportpark De Ketting om It Fean / Boelenslaan aan te moedigen.