Donderdag 20 april stond een verplaatst duel voor ons op het programma.We moesten aantreden tegn Granaet 3. Een team wat in de onderste regionen van de ranglijst staat maar waar we de vorige keer toch vrij moeizaam van hadden gewonnen. We gingen van start met Remco, Herman, Atje en Petra in de aanval en met Peter Steffen, Sietse, Jantina en Grietje in de verdediging. Op de bank Henk, Margriet en Joukje. Betekent dat we nog steeds een aantal geblesseerden hebben; Peter, Jenko en Jan Robert.

Direct vanaf de start namen we initiatief en Atje scoorde gelijk de eerste kans die we hadden; 1-0. Later in de wedstrijd deed blijken dat onze efficiëntie in de afronding ver onder maat was en daardoor kwamen we in de problemen. Toch zag dat er in het begin niet uit. Verdedigend hadden we goede druk en de jonge ploeg van Granaet kon eigenlijk geen normale kans creëren. Het was dan ook niet vreemd dat we na 9 minuten op 3-0 stonden en alles leek er op dat we over Granaet heen zouden lopen. Na 12 minuten was het 4-1 en daarna was het gedaan met de scores. Vele mooie kansen werden gemist en als gevolg daarvan gingen we iets te veel op de kleine ruimte spelen en werden we ook iets onnauwkeuriger in de passing. Verdedigend speelden we echter uitstekend. Toch kon het niet uitblijven dat Granaet ging scoren. Hoewel het geen goede kansen waren scoorden ze met enkele verdwaalde schoten. Boelenslaan / It Fean ging door met missen en ook een strafworp werd niet benut.

Zodoende kon Granaet zo rond de 30e minuut terugkomen tot 4-4. Ook hierna weer veel kansen maar geen doelpunten voor Boelenslaan / It Fean. Domper op de sportieve wedstrijd was wel een ernstig lijkende knieblessure voor een dame van Granaet vlak voor rust.

In de rust werd nogmaals aangehaald dat we genoeg kansen creëerden en dat we rustig zo moesten doorgaan. Aanvallend werd aangegeven dat we wat meer diepte van het veld moesten gebruiken om trechtervorming te voorkomen.

Toch was het Granaet wat de eerste treffer na rust scoorde en voor het eerst de leiding nam. It Fean nam direct het initiatief over en nog geen 3 minuten later stond er 7-5 op het bord in het voordeel van It Fean. In de 2e helft liet met name Peter Steffen zien erg scherp te zijn met zijn schot en daarmee hield hij ons in de race. De 7-5 leek de nekslag maar daarna konden we weer de afronding niet verbeteren. Soms domme pech en soms slordig wisten we de goede kansen niet te benutten. In het verloop van die 2e helft ging Granaet echter ook beter spelen en dat was toch ook wel knap van deze jonge ploeg. Na 11 minuten stond het dan ook 7-8 en zo ging het heen en weer met dit verschil dat het score initiatief bij Granaet kwam te liggen. Een toch ietwat verrassende ontwikkeling. Boelenslaan / It Fean kwam achter met 9-11 en zelfs met 10-13. Het leek beslist maar Boelenslaan / It Fean toonde karakter en in de 32e minuut scoorde Remco de 13-13. Hierna had Boelenslaan / It Fean nog de betere kansen maar de 13-13 was uiteindelijk wel een terechte uitslag.

Doelpunten vandaag door: Remco 5x, Peter Steffen 4x, Sietse 2x, Henk en Atje 1x.

Het is razend spannend in de top van de ranglijst. Er staan 4 teams binnen 1 punten. Boelenslaan / It Fean hoort daarbij en speelt nog tegen 2 directe concurrenten; TFS 3 en SCO 4.

Op 6 mei staat het uitduel tegen SCO 4 op het programma. Het eerste duel eindigde destijds in een spectaculaire 20-20!

20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer
20 apr.15:30Hoogkerk/Schelwald Optiek 2 - It Fean / Boelenslaan 2Meer