Koploper It Fean / Boelenslaan moest afgelopen zaterdag aantreden in en tegen Veenwouden. Op papier moest dit een makkelijke wedstrijd worden voor de gasten, want Veenwouden staat met 2 punten onderaan de ranglijst. Echter niets bleek minder waar.

De eerste helft liet de thuisploeg zien dat ze niet onderaan horen te staan en maakten het de gasten erg lastig. Door de wind die veel invloed had deze wedstrijd waaiden er vele ballen bij hun in van verre afstand. De gasten waren in het begin minder trefzeker. Gelukkig werd dit voor de rust hersteld. De tweede helft kon de EXPERT-formatie rust houden in de ploeg en de winst rustig binnen halen.

De wedstrijd begon gelijk op. Er werd om en om gescoord, bij de gasten door Jan Boomsma en Margriet, tot een 3-3 afstand. Daarna nam de thuisploeg een voorsprong van 5-3, De gasten konden de 5-4 maken, maar de thuisploeg wist een gaatje te houden en maakte er 7-4 van. Gelukkig bleef het vlaggenschip rustig en kwam 10 minuten voor rust terug op 7-7 door Lubbert-Jan en Manon. Na een 7-8 voorsprong door Hilliena, wist Veenwouden nog 1 keer op gelijke te hoogte te komen. Daarna wist It Fean / Boelenslaan de voorsprong te pakken en gaf het niet meer uit handen. Met een 10-12 stand werd er gerust.
In de rust werd er door trainer Lammert van der Veen benadrukt rustig te blijven spelen en verdedigend te stoppen met onnodige persoonlijke fouten te maken.

De voorsprong werd na rust meteen uitgebouwd naar 4 punten. Nog één keer wist Veenwouden aan te pikken tot 11-14, maar toen was het toch echt afgelopen. 5 minuten voor tijd maakte Jelmer Veenhuizen nog zijn debuut bij It Fean / Boelenslaan. Op een haar na maakte hij ook nog een treffer. Manon, Margriet en Jan Boomsma wisten de korf nog een laatste keer te vinden en zetten de eindstand op 11-18. Concurrent Joure heeft verloren, daarom heeft It Fean / Boelenslaan 3 punten meer dan WIK ’34 en Joure en hebben ze een wedstrijd minder gespeeld. Deze wedstrijd wordt volgende week ingehaald, thuis in Surhuisterveen op sportpark de Ketting om 15.30 uur tegen Deinum.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer