Zaterdag 15 april stond de ontmoeting tegen Joure 2 op het programma. De vorige wedstrijd was nipt verloren en destijds waren we verbaasd over feit dat ze maar 2 punten hadden. Inmiddels staan ze nog steeds op 2 punten. Enkele spelers met lengte zijn doorgestroomd naar hun senioren 1 en dat stagneert de prestaties van Joure 2. Opsteling vandaag was, aanval; Niels, Herman, Petra, Margriet en verdediging Henk, Peter Steffen, Grietje en Jantina.

Bij inschieten bleek al dat de wind veel invloed op het spel ging hebben. Daarbij hadden wij als eerst gekozen om meer tegen de wind in te spelen. Verdedigend hadden we het redelijk goed onder controle. Aanvallend ging het moeizaam ondanks lange aanvallen. Uiteindelijk duurde het tot de 18e minuut voordat de 2-0 op het bord stond. Direct daarna de 3-0. Hierna een lange periode dat het weer moeilijk ging. Na 33 minuten kwam de 4-2 op het bord en direct daarna de 5-2 en het was rust.

In de rust werden de wissels al voorbereid en werd er nogmaals op gewezen om geen energie in de scheidsrechter te steken maar in ons eigen spel. Joure scoorde vrij snel de 5-3 maar daarna scoorde we binnen enkele minuten 2 maal en was het 7-3. Vervolgens kwamen Atje en Remco in het veld voor Jantina en Henk.
Boelenslaan / It Fean hield nu duidelijk het initiatief. Aanvallen werden beter opgezet. Wind stond iets beter voor ons in de 2e helft. Uiteindelijk liepen we met degelijk spel uit naar 15-9 overwinning.

In de stand is het duidelijk dat de titel tussen 4 ploegen wordt uitgevochten; TFS 3, SCO 4, Parabool 5 en It Fean 3.
Komende donderdag 20 april spelen we om 20.00 uur in Boelenslaan tegen Granaet 3. Zaterdag 22 april spelen we waarschijnlijk om 13.00 uur tegen TFS in Drachster Compagnie.
Gescoord werd er door; Remco 4x, Margriet 1x, Niels 4x, Jille 1x, Peter Steffen 2x, Herman 1x, Petra 2x