Zaterdag 8 april was een historische dag in de korfbalwereld. Top wist de Korfballeague te winnen in de Ziggodome, Parabool 1 verloor met 31-43 van Ritola 1 en Boelenslaan / It Fean 3 moest aantreden tegen Parabool 5.

De vorige ontmoeting was voor de zaal net gewonnen door de Loanster/Feanster formatie. Nu moesten we aantreden met een andere formatie. Door blessures en andere redenen waren er nogal wat afwezigen.
Gelukkig waren een 4-tal B-aspiranten bereid om mee te gaan. Goed om hun enthousiasme te zien. Ook aan kwaliteit geen gebrek. Positief voor toekomst It Fean.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor de Parabool. Het eerste verdedigingsvak had het aanvallend erg moeilijk in de eerste helft. Ondanks de 0-1 voorsprong liep Parabool uit naar 6-1.
Even leek een debacle in de maak maar langzaam aan kwamen we beter in ons spel en ook begon de score beter te vallen. Bij rust was het 9-5.

In de rust spraken we af dat we meer diepte loopacties moesten maken om de druk op de ballijn te reduceren. Zo gezegd, zo gedaan.
Na rust leken we direct de de aansluiting te maken. Direct de 9-6 en daarna enkele goede kansen op de 9-7 maar die werden gemist. Parabool kon de 10-6 scoren en dat kenmerkte de 2e helft: elke keer kwamen we op 3 achter maar op 2 achter konden we steeds net niet komen.
Met name de heer van Henk speelde de wedstrijd van zijn leven. Hij was zelf verbaasd dat hij zoveel scoorde van afstand ondanks grote druk tijdens het schieten.

Ondanks die goede 2e helft werd er verloren met 20-17.
Uitstekend gespeeld en dank aan B-aspiranten Huub, Jens, Jelmer en Thamara.