Op zaterdag 4 maart moest de EXPERT-formatie aantreden tegen Korfbalvereniging Elko uit Elim. Door de winst van vorige week was It Fean / Boelenslaan gemotiveerd om de wedstrijd binnen te slepen. KV It Fean / Boelenslaan moest winnen om de strijd tegen degradatie voort te zetten.

Om 17.00 floot de scheidsrechter de wedstrijd in. In de eerste helft werd er gestreden, maar helaas mocht het niet baten. Vele aanvallen werden opgezet, maar vandaag kwam het er in ieder geval niet uit. Elko scoorde ook makkelijker dan het EXPERT-vlaggenschip, dat resulteerde in een ruststand van 14-5.

In de tweede helft moest het dan gebeuren voor It Fean / Boelenslaan. We probeerden steeds meer de rustige aanval te zoeken en daardoor kwamen wij in het tweede bedrijf wel wat dichterbij, maar het gat tussen Elko en It Fean / Boelenslaan is niet kleiner geworden dan 8 doelpunten. Elko won deze wedstrijd dan wel eindelijk met een eindstand van 26-14.

Volgende week speelt It Fean / Boelenslaan de laatste wedstrijd van het zaalseizoen tegen Thrianta 1. De wedstrijd begint om 19.40 in de Surventohal te Surhuisterveen