Het is maandagmiddag 17:30 uur als de C2 van KV It Fean zich voorbereid op de wedstrijd tegen AVO C2. Er wordt wat gedold en plezier gemaakt. Tijdens de bespreking werd gewezen op een hoog baltempo en veel te schieten. Na de bespreking volgt een serieuzere voorbereiding.

In de aanval starten Iris, Annelien, Sophie en Ellen. In de verdediging Lars, Elina, Elina en Ilse, Sabine begon op de bank. We liepen meteen tegen het feit aan de gooien en vangen niet makkelijk ging, waardoor er veel balverlies werd geleden. De tegenstander speelde veel op de doorloopbal met succes. De ruststand was 2-4.

In de rust kwamen trainsters Manon en Meike er ook bij voor de bespreking. Het probleem van gooien en vangen werd doorgenomen, sneller gooien, voeten goed gebruiken en lange bal niet vergeten. Ook veel meer schieten. Na de rust kwam C2 beter in het spel en de tegenstander werd beter vast gezet en kwam niet tot scoren. Door veel meer te schieten kwamen er meer kansen doelpunten voor It Fean 4-5.

Met nog 5 minuten te gaan roken de spelers dat er wat te halen viel en werd er nog fanatieker gespeeld 5-5. De goed fluitende Lubbert-Jan stak de vinger omhoog voor de laatste minuut. Eén laatste goede aanval kon de overwinning binnen slepen. En dat gebeurde met nog een halve minuut te spelen werd gescoord 6-5 een terechte en welverdiende overwinning. It Fean C2 heeft laten zien prima te kunnen korfballen en dit geeft veel zelfvertrouwen voor het veldseizoen.