Op zaterdag 15 oktober moest de EXPERT-formatie aantreden tegen Korfbalvereniging Lintjo uit Olberbekoop. Door het verlies van vorige week was It Fean / Boelenslaan gemotiveerd om de wedstrijd binnen te slepen. Binnen in de kleedkamer werden de punten op I gezet. KV It Fean / Boelenslaan moest winnen om in de race te blijven voor de degradatiestrijd.

Om 18:40 floot de scheidsrechter de wedstrijd in. In de eerste helft werd er gestreden, maar helaas mocht het niet baten. Vele aanvallen werden opgezet, maar vandaag kwam het er in ieder geval niet uit. We konden aanvallend niet onder hun druk uit. De ruststand was 7-10.

In de tweede helft kwam It Fean / Boelenslaan gemotiveerd de kleedkamers uit. We begonnen met een inhaalrace en kwamen op voorsprong. Helaas konden we de voorsprong niet vast houden. Te veel balverlies en snelle aanvallen leiden tot frustratie binnen het team. Lintjo trok de wedstrijd naar zich toe en bepaalde de eindstand met 14-17.

Volgende week speelt It Fean / Boelenslaan de derby tegen harkema In Surhuisterveen om 19:40