De Talkingheads hadden ooit een hit met dit nummer. Een erg leuk nummer wat in dit verslag centraal staat. Het 3e team, zucht……. vallen en opstaan zou het credo kunnen zijn voor dit team.

Kansloos verloren van Westergo 2 en dat moet je thuis spelen in Harkema tegen Drachten. De organisatie om daar te komen was al niet duidelijk maar we zijn er. Nu nog spelen. De ambitie voor Ahoy is er nog steeds. De weg er heen wordt echter wat onduidelijker. Via Aken en Keulen zou een optie kunnen zijn. Misschien verdwalen we wel door ons eigen spel wat ook niet altijd even duidelijk is. Waar de schoonheid van ons spel soms alle kanten opgaat is er soms ook behoefte aan duidelijkheid in het spel. Het 3e worstelt hier soms mee en is soms daardoor zijn eigen vijand.
But when the going gets tough, the tough gets going. Quizvraag voor de liefhebber: in welk nummer komt deze tekst voor?
Bloed aan de paal, Peter neemt dit soms letterlijk, er voor met z’n allen, karakter tonen als team en toch winnen van Drachten. We are back on track!
Op naar Emmeloord 2. Afvallers en uitvallers blijven thuis en de B1 die er toch al is, en die hebben toch goed gespeeld,!!!!! Vullen de gaten op.
De 1e helft is moeizaam. Emmeloord 2 is een ploeg die wel uitdeelt maar niet kan incasseren. Dan weet je wat voor wedstrijd het wordt. Werken voor elke bal. Veel duels. De vraag is hoe willen we daar mee om gaan? Ik denk dat het verschil tussen de 1e helft en 2e helft laat zien wat het verschil was. De 1e helft soms te gemakkelijk en de 2e helft 2 vakken die meer voor elkaar willen doen. Al blijft persoonlijke beleving ons soms in de weg staan. Plezier op ons niveau is cruciaal. Iedereen moet daar zijn rol in weten en ook accepteren de rol van een ander. Het werd nog spannend op het eind. Petra had zich onsterfelijk kunnen maken door de 16-16 er in te schieten. Peter Steffen viel helaas nog uit met een enkel blessure.
Mieke Telkamp, voor de oudere lezers, zong dit lied. U mag raden welke …………….

Nog steeds naar Ahoy! Met z’n allen, anders wordt het The Road to knowhere.

De B Aspiranten hebben het uitstekend gedaan, bedankt voor jullie inzet en bereidheid om te helpen.

Tot de volgende keer.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer