Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen middenmoter SIM op het programma in Haskerdijken. Wederom onder prachtige weersomstandigheden floot scheidsrechter Bekkema om half 4 voor het beginsignaal. Het eerste kwartier moest de Expert-formatie in haar spel komen en ging het gelijk op tot een 3-3 stand. Toen kwamen de gasten in hun spel en snelden naar een voorsprong van 5-11 in de rust.

In de rust gaf trainer Christiaan Schaafsma aan dat er gevarieerd moest worden in het spel en verdedigend veel druk gehouden moest worden. Na rust gooide uitstekend spelende Hilliena Zandstra de 5-12 erin, helaas werd er niet door gescoord  en kwam de thuisploeg terug naar 8-12. De gasten gaven prima druk, maar twee heren van SIM wisten onder die grote druk toch te scoren en zo kon SIM aan blijven haken en bleef het spannend tot het einde. Bij een 11-13 stand kwam de doelpuntenmachine van de gasten weer op gang en wisten ze een eindstand van 14-17 op het scorebord te zetten.
Volgende week speelt Boelenslaan / It Fean weer thuis in Boelenslaan op sportpark Loanehiem tegen de nummer 2, Joure om half 4.