Na een intensieve voorbereiding, zowel op het veld als achter de schermen is de Boelenslaan / It Fean combinatie zaterdag begonnen aan de competitie. Het was een hele drukte op het sportveld Loanehiem in Boelenslaan. Vanaf 13.00 uur was de jeugd van beide verenigingen actief bezig met een spelprogramma. Na een goede wedstrijd van het 2e die gewonnen werd kon om half vier het 1e onder ruime publieke belangstelling aan de wedstrijd beginnen.

De Expert formatie ging voortvarend van start tegen Ny Quick Libben en nam een 3-0 voorsprong.  Hierna was het de tegenstander die ook drie maal de korft wist te vinden. Na 4-3 en weer een gelijke stand volgden er 6 afstandstreffers van de thuisclub. Een riante 10-4 stand stond op het scorebord. Tot de pauze werd er nog om en om gescoord, waarna Boelenslaan / It Fean met een 11-6 voorsprong ging rusten.

NQL kwam scherper uit de kleedboxen  dan de thuisclub. Na een  13-7 stand begonnen ze aan een inhaalslag, mede geholpen door te gehaast spel  en de vele slordigheden van de thuisclub. Binnen korte tijd stond het 13-11. Trainer Christiaan Schaafsma probeerde met een wissel  het tij te keren, maar dit voorkwam niet dat de gasten  vier fraaie afstandstreffers  wisten te scoren en de thuisclub slechts twee keer, waardoor   5 minuten voor tijd de stand weer gelijk was en de spanning volledig terug in de wedstrijd. De laatste minuten van de wedstrijd waren er kansen genoeg om te scoren, maar deze werden niet benut. Met nog een minuut spelen besliste Remco  de wedstrijd toch nog in het voordeel van de Boelenslaan / It Fean combinatie door de 16-15 te scoren, dit tot grote opluchting van de vele aanwezige supporters. De samenwerkende verenigingen kunnen terugzien op een geslaagde start.

Volgende week gaat de Expert formatie op bezoek naar Deinum waar om 15.00 uur wordt gespeeld.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer