Afgelopen zaterdag kwam Udiros 2 op bezoek, Udiros stond bijna onderaan. Maar was toch niet een te onderschatten team. In de uitwedstrijd had It Fean het ook al lastig: die werd met 12-10 verloren.

In de voorbeschouwingen zaten we nog te mijmeren. Wat als we vanaf het begin eens compleet waren geweest. Geen spelers hadden hoeven afstaan aan de selectie, geen blessures hadden gekend. Meer vastigheden hadden gekend. Als … dan. Hadden we dan mee kunnen doen om het kampioenschap???
Terug naar de realiteit .. Udiros 2 stond op het menu. We waren wel verrast over de plaats van Udiros op de ranglijst, bijna onderaan. Dat gaf eigenlijk ook wel weer aan hoe raar de competitie was verlopen.
Hester en Henk waren afwezig, Jildau niet fit. Daarom mocht Petra haar 2e wedstrijd spelen van de middag. Evert begon op de bank.
Het aanvalsvak met Remco, Rutmer, Margriet en Atje kwamen niet zo snel tot scoren. Daarentegen konden Peter, Jenko, Jantina en Petra de doelpunten niet tegenhouden. Na 7 minuten stond er een 0-4 stand op het scorebord. It Fean was volledig overrompeld. De wedstrijd werd fysiek, op en over het randje. Het mocht blijkbaar. It Fean kwam via Remo tot scoren, maar Udiros ging verder: 1-6. Jenko moest wegens een blessure helaas het veld verlaten, Evert moest eerder invallen dan gepland was. Doelpunten vielen nu om en om. Maar van goed spel was geen sprake.
Margriet raakte geblesseerd, met een achillespees blessure raakte ook zij uit de wedstrijd, Gea kon haar vervangen.
We gingen met 5-9 de rust in, de wedstrijd was gespeeld. We zijn wel eerder van grotere achterstanden teuggekomen, maar hadden geen gevoel dat het deze keer ook zou gebeuren. Gewoon uitspelen was het devies.
Ook na de rust kwam er geen ander spelbeeld. Het bleef fysiek. De scheidsrechter zag het niet of trad niet op. De spelers zelf waren onvoldoende instaat om zichzelf te corrigeren, ook coach/publiek/ wisselspelers niet.
Uiteindelijk met 10-13 verloren. Snel vergeten en de blik op het veld richten. Eerst een weekje verlof, dan weer de wei in.
Margriet is inmiddels geopereerd aan haar afgescheurde achillespees. Een week gips en dan revalideren, voor haar is het seizoen voorbij.

Doelpunten It Fean: Remco 5 (3), Petra 3, Evert 1, ? 1

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer