Op voorhand zouden de goklustigen hun geld niet op It Fean E2 hadden ingezet, maar die hadden zich in de pauze dan toch even achter de oren gekrabd...

Tietjerk E1 stond bovenaan, 16 punten uit 9 wedstrijden. Slechts 2x gelijk gepeeld. Maar … dat ene gelijkspel was wel tegen It Fean E2: 4-4. It Fean stond op een 3e plaats, met 7 punten. Zouden we het hen dan nu nog een keer lastig kunnen maken?
Helaas deze week 3 afwezigen: Miranda, Selina en Emma. Toch had de coach nog keus uit 7 andere toppers.
De start was met Lisa, Ilse, Karst en Annemarit. Het begin was eigenlijk verrassend goed. De stand op de ranglijst was absoluut niet terug te zien. Gemakzucht bij ons veroorzaakte het eerste doelpunt,  pas in de 5e minuut was het 1-0. Maar verdedigend schakelde iedereen daarna zijn ‘mannetje’ wel uit. Aanvallend waren we wat te onzorgvuldig in de passing. We kregen wel kansen, maar hadden er meer uit kunnen halen.
Na de vakwisseling, Tim, Sanne en Judith kwamen in het veld, scoorde Tim. Voor de rust scoorde Tietjerk nog 1x tegen. Met deze 2-1 ruststand konden we prima leven. Als we nou nog een tandje bij konden schakelen, wat was er dan nog mogelijk?
De coach van Tietjerk was blijkbaar niet helemaal tevreden en gooide alle wapens in de strijd. En dat wierp zijn vruchten af. Met 4 doelpunten op rij, was de wedstrijd in 5 minuten beslist: 6-1. De kampioen had gesproken ! Karst scoorde nog de 6-2. Na 2 doelpunten van Tietjerk (8-2), zorgden Judith( 2x) en Tim alsnog voor een visueel draaglijke einduitslag: 8-5.
Na afloop waren de bloemen en felicitaties voor de terechte kampioen Tietjerk E1.
Voor ons de laatste zaalwedstrijd, we zijn geëindigd op een gedeelde 4e plaats. Na een weekje rust gaan we weer de wei in. Een nieuwe competitie, nieuwe tegenstanders (Drachten E3, Flamingo's E3, OWK E1), we beginnen allemaal weer op 0 punten!