Met de ‘minder goede’ wedstrijd van vorige week in ons achterhoofd gingen we naar Akkrum. Judith, die vandaag haar debuut zou maken, werd ’s ochtends vroeg geveld door de griep. Sanne kreeg onderweg de definitieve nekslag. Ook zij was niet meer in staat om te spelen. Dus de coach moest improviseren met de opstelling.

De thuiswedstrijd hadden we helaas ook van MF verloren, maar de teams ontlopen elkaar niet zoveel. Winstkansen waren er zeker.
We begonnen met Selina, Annemarit, Tim en Emma in de basis. Ilse, Karst en Miranda zouden er later in komen.
Na 18 seconden stond er 1-0 op het scorebord, we waren even beduusd door de snelle goal maar herpakten ons. Er werd beter gespeeld dan vorige week. Alerter bij de verdediging en door het betere gooien toch ook goede kansen voor ons zelf. Bij Mid-Fryslân speelde een grote jongen mee, wat vooral ons gooien ontregelde. Veel ballen werden door hem onderschept, maar gelukkig resulteerde dit niet in een veldoverwicht voor MF. In de eerste helft kwamen Emma, Ilse en Miranda tot scoren. Met een mooie 1-3 voorsprong gingen we de rust in.
In de rust werden de verbeterpuntjes aangegeven: niet omlopen als je ook binnendoor kan, alerter in de afvang, zowel aanvallend als verdedigend.
Gelijk in de 1e minuut was het weer raak voor Mid-Fryslân: 2-3. Dit was een flinke tegenvaller. Langzaam werd MF sterker, zij kregen meer kansen, meer dan ons. MF scoorde vervolgens 3-3, 4-3. Mede dankzij, een door ons als onpartijdige Feansters beoordeeld, verdedigd doelpunt leek MF er met de winst van door te gaan. Gelukkig maakt Karst in de laatste minuut de gelijkmaker. Met een 4-4 eindstand werd de wedstrijd afgesloten. Beide teams hadden er een mooie wedstrijd van gemaakt.
Volgende week spelen we geen competitiewedstrijd, maar is It Fean E2 wel Team van de Week.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer