Donderdagavond 21 januari moest It Fean 3 de inhaalwedstrijd tegen Flamingo’s 3 spelen in Buitenpost. Vorige week zaterdag had It Fean 3 gewonnen tegen koploper DTL. Ons doel was dan ook om deze overwinningsreeks voort te zetten.

In de aanval begonnen Jantina , Atje, Rutmer en Remco, en in de verdediging Jildau, Petra, Jenko en Peter. De bank werd bezet door Grietje, Jille en Hester. Na het fluitsignaal van de scheidsrechter scoorde Jantina vlot de 0-1 in de eerste minuut. Door het goeie aanvalsspel van It Fean kwam Flamingo’s er niet aan te pas en stond It Fean na 15 minuten te spelen op een comfortabele 1-5 voorsprong. Er werd gerust bij een stand van 3-7 in het voordeel van it Fean.
Na de pauze opende Peter de score namens It Fean via een afstandsschot: 3-8. Na 10 minuten in de tweede helft scoorde Flamingo’s vier keer op rij en kwam terug tot een stand van 8-9. Er werd toen om en om gescoord en met nog twee minuten te spelen stond It Fean op een 9-12 voorsprong. In deze fase verslapte It Fean en kon Flamingo’s daardoor nog 2 keer scoren. De scheidrechter floot af bij een eindstand van 11-12 voor it Fean; weer 2 punten in de pocket!