Zaterdag 19 december stond voor It Fean de wedstrijd tegen DTG uit Wijckel op het programma. Deze ploeg deed ook onderaan in de competitie mee, dus er zouden kansen kunnen liggen. It Fean ging echter door blessures en een schorsing weer met een heel ander team het veld in als vorige week.

DTG kwam scherp uit de startblokken. Binnen 5 minuten stond er 0-4 op het scorebord. It Fean kon nog aanklampen in het begin, maar DTG had de smaak te pakken en ging door met scoren, met name van afstand. Geen kruid was hier tegen gewassen. Hierdoor gingen de ploegen rusten met een 7-17 tussenstand.
In de rust werd duidelijk gezegd dat we ons moesten richten op ons eigen aanvalsspel, er moest gescoord worden en verdedigend moest nog meer druk gegeven worden op hun schot.
Verdedigend pakte de EXPERT-formatie het goed op de 2e helft. Het hoge score percentage hield de ploeg uit Wijckel niet vol, dit kwam ook mede door het verdedigende werk van It Fean. Scoren bleef  voor de thuisploeg lastig, de wedstrijd eindigde daarom in een 11-24 overwinning voor DTG. It Fean is 2 weken vrij in verband de feestdagen. 9 januari gaat er gespeeld worden in Nieuwehorne tegen Udiros om 19.20 uur.