Zaterdag 12 december moesten we het opnemen tegen Waterpoort F1. De koploper van de competitie. We wisten dat dit een zware kluif zou worden. Gelijk aan het begin van de wedstrijd werd er al gescoord door de tegenpartij. En vrij snel daar achteraan kwam de 2-0 en de 3-0. Dus tijd voor de superspeler.

Onze ploeg deed zijn uiterste best om goed te verdedigigen en actief achter de bal aan te gaan en balbezit te houden. Maar helaas had de tegenpartij lange dames die goed op elkaar inspeelden. We hadden kansen maar helaas wilde de bal er maar niet in. Daar kwam de het volgende tegendoelpunt: 4-0. Maar na een minuut of negen kwam dan ons eerste doelpunt, gemaakt door Janke: 4-1. Net voor de eerste wissel was er van onze kant nog een goede kans maar helaas.

Vrij snel na de eerste wissel werd de stand 5-1. Er was een kans voor ons maar de bal kwam al snel bij de tegenpartij. Het werd al snel 6-1. Maar daar kreeg Marije de bal bij de korf en maakte de 6-2. Dat hadden we wel verdiend. We zien het team vooruitgaan, knap hoor. De eerste helft eindigde met 12-2.

De tweede helft begonnen we met goede moed. Maar de andere ploeg had geen moeite om de ballen uit de lucht te scheppen en van afstand in het doel te schieten. Het werd binnen 5 minuten tijd al 16-2. Maar onze ploeg bleef actief. We hadden kansen. We lieten ons niet uit het veld slaan. Tot de wissel kwam de stand op 17-2.

Na de wissel had de tegenpartij moeite om te scoren. We hadden goede kansen. Uiteindelijk kwam de eindstand op 19-2.

Daarna waren de strafworpen aan de beurt. Na een voorsprong moesten we het net verliezen met 3-2.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer