Op zaterdag 28 nov moest D1 thuisspelen tegen DOS'46 in Opende. Na het verlies van afgelopen week tegen Drachten nu proberen de draad van winnen weer op te pakken. De competitie was immers overtuigend begonnen met winstpartijen tegen LDODK en CSL. DOS'46 had afgelopen week gewonnen van LDODK en wilde natuurlijk de aansluiting houden.

Om 15.00 uur liet de goed leidende scheidsrechter J. Snip de wedstrijd beginnen. It Fean direct initiatief en met name het straffe uitverdedigen zorgde er voor dat DOS veel ballen verspeelde. Het duurde even maar Simon schoot de 1-0 knap binnen. Vlot daarna werd het 1-1. Daarna hetzelfde beeld. It Fean in overtal maar het scoren wilde niet lukken. Uiteindelijk mocht Jorrit een zelfverdiende strafworp benutten. Vrij snel daarna schoot Sannah van afstand raak 3-1 en de ban leek gebroken om door te stomen. Toch lukte dit niet. DOS sloot aan op 3-2 en zo langzamerhand kwamen er meer fouten bij It Fean. Soms te snel schieten, soms wat technische foutjes maarja wat wil je. Van spelers van 10/11 jaar kun en mag je nog niet het tactische vermogen verwachten van een senior. Bij rust dus 3-2.

Na rust bleef de druk van beide teams op elkaar en inmiddels was ook duidelijk dat It Fean niet een topdag hadden. DOS kwam op 3-3 en zelfs op 3-5. Dat was vertekend omdat It Fean veel leuke schoten net niet goed zag vallen. DOS was effectiever. Minder kansen maar wel doelpunten. It Fean toonde karakter en bleef doordrukken. Egbert scoorde na een goede aanval 5-4 en direct daarna scoorde Simon van onder de korf 5-5. Spanning steeg enorm. DOS nam weer de leiding maar Tirza scoorde vlak voor tijd de 6-6. Beide teams kansen met It Fean meer kansen maar doelpunten weer net niet. Een gelijkspel de verhouding maar vlak voor tijd scoorde DOS een knappe goal. Eindstand 6-7.

Nu 2 weken vrij en dan op 19 dec thuis tegen Heerenveen.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer