Afgelopen zaterdag mocht het vlaggenschip van It Fean het opnemen tegen De Waterpoort uit Sneek. It Fean wist van tevoren dat het een lastig duel zou worden. De Waterpoort had namelijk alle drie wedstrijden in de zaalcompetitie tot dusver gewonnen. Bovendien heeft de EXPERT-formatie te kampen met diverse blessures, waardoor er wederom deze week met een gewijzigde opstelling werd begonnen.

It Fean opende de score binnen een minuut, echter het antwoord van De Waterpoort volgde snel. Zo verliep het eerste deel van de wedstrijd: om en om werd er gescoord tot een stand van 7-7. Voor de pauze wist De Waterpoort nog een paar keer te scoren, waardoor er werd gerust met een stand van 7-10.

In de pauze benadrukte coach Christiaan Schaafsma dat we een prima spel hadden neergezet in de eerste helft, maar dat er aanvallend wat meer moest worden afgewisseld. De Waterpoort kwam sterker uit de kleedkamers dan It Fean en wist zo uit te lopen naar 8-13. Vooral de heren van de Waterpoort konden makkelijk tot scoren komen, ondanks de sterk verdedigende pressie van onze heren. Daarnaast voerde De Waterpoort in de tweede helft de druk in onze aanval op, waardoor er te vaak geforceerd werd geschoten. Uiteindelijk wist De Waterpoort de wedstrijd te winnen met een stand van 14-20.

Volgend weekend is It Fean 1 vrij. Op zaterdag 12 december mag de selectie van It Fean aantreden tegen Noordenveld in Roden. It Fean 1 speelt haar wedstrijd om 19.30 uur en It Fean 2 start om 18.00 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer