Zaterdag 7 november stond de eerste zaalwedstrijd voor senioren 3 op het programma.

Om half vijf reisden we naar Holwerd waar tegenstander DTL 2 uit Hantum haar thuiswedstrijden speelt.

Met de gedegen voorbereiding van Henk de Vries bestaande uit informatie over de tegenstander met filmmateriaal, werden de vakken tactisch opgesteld.

Helaas kwamen de rugnummers op de pakken niet overeen met de shirtnummers waardoor de tactische opstelling een andere invulling kreeg. Evert liet zich niet kennen  en heeft zijn heer behoorlijk onder controle kunnen houden.

In de aanval startten Peter, Jille, Jantina en Margriet. De verdediging werd verzorgd door Evert, Jenko, Hester en Grietje.

Vooraf wisten beide teams dat de scheidrechter van een stevig potje korfbal houdt en niet snel zou fluiten voor overtredingen en zeker niet gediend is van commentaar.  Er zijn dan ook nauwelijks vrije ballen gegeven, laat staan strafworpen.

Tot de twintigste minuut ging de strijd gelijk op. In de daarop volgende minuten wist DTL 4 maal te scoren waardoor we op 3 punten achterstand kwamen.

Vlak voor rust scoorde Jenko zodat we met 7-5 de pauze in konden gaan.

Het was duidelijk dat we behoorlijk strijd moesten leveren tegen DTL en dat het niet makkelijk zou worden in de 2e helft. Met nuttige tips en het besef dat we tot het gaatje moesten gaan, gingen we vol strijdlust de arena weer in. Maar helaas…

We misten erg veel kansen, terwijl DTL wel bleef scoren. Hulp van de scheidsrechter hoefden we niet te verwachtten. Gelukkig hielden beide teams het hoofd koel waardoor de wedstrijd sportief bleef.

DTL liep uit naar 12-6. Kevin werd ingebracht voor Peter nadat hij tot 2 maal toe door zijn enkel was gegaan.

Moegestreden werd Evert nog gewisseld voor Henk. Helaas mocht het niet meer baten, met 15-8 won DTL deze pot korfbal.

Komende zaterdag speelt senioren 3 tegen Harich om 18:40 uur in de Surventohal.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7