Zaterdag 10 oktober stond de belangrijke wedstrijd tegen WWC op papier, voor de EXPERT-formatie zou dit bij winst de eerste punten zijn van het eerste deel veldcompetitie. WWC die al 4 punten wist te behalen in de competitie wist al snel na het fluit signaal de korf te vinden en uit te lopen naar een 2-0 voorsprong. Hierop volgde voor it Fean dan ook een verpletterend antwoord en wist na een paar mooie aanvallen de stand om te buigen tot een 2-5 voorsprong.

Het was WWC die hierop de leiding nam en de stand recht kon trekken naar de stand van 5-5. Vanaf dit moment ging de wedstrijd gelijk op, beide ploegen creëerden mooie kansen en wisten zo de stand op 9-9 te zetten. Het werd nu voor beide ploegen spannend: beide teams verdedigden goed en hielden elkaar in stand, maar het was WWC die uit eindelijk aan het langste eind trok en na lange aanvallen de stand op 12-9 wist te zetten. Het was It Fean die door middel van 1 strafworp nog de korf wist te vinden, maar dit was al te laat en zo werd er afgefloten met een eindstand van 13-10.

It Fean zal zich nu eerst gaan richten op de zaalcompetitie en hopen daar in de tweede klasse hun eerste punten te pakken. Graag zien we dan ook alle supporters weer aan de kant van de lijn!

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7