Afgelopen zaterdag toog E1 met Marit, Anne-Jorn, Baukje, Arjan en Jeska vol goede moed naar Jubbega om te spelen tegen Wordt Kwiek E2. Een week eerder was Mid-Fryslân/Jansma Burdaard E4 met 1-22 verslagen en dus was het team in opperbeste stemming. Zouden ze in Jubbega ook zo’n monsterscore kunnen halen?

Als snel bleek dat It Fean E1 een volwaardige tegenstander gevonden in Wordt Kwiek E2. Bij rust stond het 5-2 voor de ploeg uit Jubbega. Een vertekende tussenstand, want het regende kansen in de eerste helft voor It Fean E1, maar helaas wilde de bal niet meewerken. Continu sprong de bal over de rand van de korf er weer uit. Na de rust werd nog scherper verdedigd en regende het opnieuw kansen. Anne Jorn wist vele aanvallen van de tegenstander te stoppen, mede dankzij zijn uitstekende verdediging werden een aantal doelpunten van Wordt Kwiek E2 (terecht) afgekeurd en scoorde Wordt Kwiek E2 nog maar 1x. Helaas wist ook It Fean E2 in de tweede helft nog maar 1x te scoren en werd er verloren met 6-3.
De doelpunten zijn gescoord door Baukje (x2) en Jeska.
Volgende week krijgt It Fean E1 revanche tegen Wordt Kwiek E2, dan wordt er namelijk thuis tegen ze gespeeld. Dus supporters, schreeuwen jullie ons dan naar de overwinning?