Afgelopen zaterdag 5 september vertrokken we als senioren 3 naar Drachten. Elke competitie treffen we eigenlijk Drachten wel, maar het blijft een verrassing welk team we treffen. Deze zaterdag was het een jong team, dus de verwachting was dat we onze conditie goed op de proef konden stellen.

We begonnen goed aan de wedstrijd, gelijk  in de eerste minuut maakte Evert doormiddel van een uitstartbal een mooi doelpunt. Vrij snel daarna kregen we een strafworp mee door een goede actie van Petra. Deze werd keurig afgerond door Jenco. Het derde doelpunt van de wedstrijd was ook van onze kant, daaarna wist Drachten tweemaal te scoren. In het tweede deel van de eerste helft wist zowel Drachten als wij een aantal keren de korf te vinden. Er waren mooie aanvallen die helaas lang niet altijd beloond werden met een doelpunt. Na 35 minuten spelen was de stand 7 -8.

In de pauze werd besproken dat er goede mogelijkheden lagen om deze partij te winnen. We moesten scherp blijven verdedigen en onze aanvallen goed opzetten en vooral kansen afmaken.

Drachten wist gelijk in de 1ste minuut van de 2de helft de korf te vinden waardoor het 8-8 stond. Het aanvalvak van Petra, Hester, Jenco en Evert had hun antwoord klaar en wist vrij snel 2 keer te scoren. Na 10 minuten spelen wist Drachten te korf nogmaals te vinden. Vrij snel daarna liep Evert een liesblessure op waardoor het voor hem niet mogelijk was om door te spelen. Er was geen 5de  heer aanwezig, waardoor we de rest van de 2de helft in dat vak 3 tegen 4 gespeeld hebben. Het vak heeft gestreden voor wat het waard was, maar verdedigend speelde Drachten het goed uit en in de aanval was het super lastig om kansen te creeren. Het andere vak met daarin Peter, Huub, Grietje en Jantina wisten ook niet snel genoeg te scoren om de schade beperkt te houden. De eindstand kwam daardoor uit op 17-12.