Vorige week werd door It Fean E2 net verloren van DTL E2 (2-1). Zouden we nu kans hebben tegen Frigro E1? Zij hadden al met 1-6 van DTS E2 gewonnen….

Bij het inschieten was al zichtbaar dat het vandaag lastig zou worden. Zij waren al aan het oefenen met inloopballen en ook hadden ze een aantal langere heren. Later bleek dat een aantal spelers al 2e jaars E’s waren. Onze spelers moeten vooral nog wennen aan het E-zijn. Opeens telt het verdedigen wel weer mee en moet je er dus iets voor doen om tot doelkansen te kunnen komen. Voorheen kon  je zomaar raak schieten, nu moet je opeens vrij lopen.
We begonnen met Ilse, Miranda, Selina en Karst. De start was best veelbelovend. Verdedigend werd Frigro goed ontregeld en aanvallend waren er toch ook kansen. Er werd sneller gegooid dan de vorige wedstrijd, zodat we toch vaker bij de korf uitkwamen. Echter de laatste stap, om tot een doelkans te komen, duurde vaak te lang.
Na 10 minuten gingen we wisselen, de verse krachten Eva, Emma, Tim en Annemarit kwamen in het veld. Ook zij gingen goed door, echter waren in een paar momenten ongelukkig. Verkeerd passen zorgde voor snel balbezit bij de korf voor Frigro, nét even niet opletten en Frigro scoorde fraai van afstand. Dit resulteerde in een 0-3 achterstand bij rust.
Na de pauze was het moeilijk om het beeld te kantelen. Er werden wel kansen gecreëerd, een paar keer verdedigd geschoten, maar Frigro kon redelijk in bedwang worden gehouden.
It Fean was echter onvoldoende sterk om Frigro de baas te worden. De eindstand werd 0-4 voor Frigro E1. Bij de strafworpen wisten we wel te winnen, dankzij Emma: 0-2.
Volgende week gaan we de strijd opnieuw aan, we denken tegen DTS E2 (dat met 3-2 van DTL verloor) serieus kans op een overwinning te hebben.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7