Voor de spelers van de E2 is er veel verandert. Vorig jaar was dit team F1 en daar waren de regels toch wat anders.

De korf is opeens een halve meter hoger, de bal is groter en opeens telt het verdedigen weer wel. Ook moet een jongen een jongen verdedigen en een meisje een meisje. De superspeler van vorig jaar bestaat niet meer. Er zijn nieuwe trainers (Margriet, Fardau, Nynke en Sander) en ook de teamsamenstelling is veranderd. Dit jaar gaan we de wei in met Selina, Annemarit, Emma, Eva, Ilse, Miranda, Tim en Karst.
Ter voorbereiding hadden we in Quick het jeugdtoernooi gespeeld, 2 nipt verloren en 1 dik gewonnen. Een aantal aandachtspunten komen toen al naar voren. Ook in de wedstrijd naar DTL werd dit duidelijk.
Nu er het verdedigen opeens wel belangrijk is, moet je ervoor zorgen dat er snel gespeeld wordt. Er zullen minder doelpunten vallen, dus elke tegengoal kan al funest zijn. Verdedigend moet er dus beter opgelet worden. Aanvallend daarentegen moet er wel snel geschoten worden, maar niet als er een verdediger voor staat.
Tegen DTL hadden we voldoende kansen, maar de doelpunten vielen niet. DTL scoorde voor de pauze, omdat we even te vaak niet op zaten te letten: 0-1. Na de pauze kon Eva met een klein kansje de stand gelijk trekken, maar even later was het alweer 1-2. Ondanks het fanatieke publiek en de strijd in het veld, werd er niet meer gescoord.
Helaas gingen de strafworpen ook met 0-3 verloren. Volgende week gaan we de strijd aan met Frigro E1.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7