De laatste wedstrijd van dit seizoen moesten we woensdag 20 april tegen V&V F1 uit Garijp. De wedstrijd werd op verzoek van V&V op deze doordeweekse dag gespeeld, vooraf was de verwachting niet al te hoog. Zou het energieniveau van de spelers wel voldoende zijn om een goede wedstrijd te spelen?

V&V stond op de 2e plaats op de ranglijst, slechts 2 verliespunten. Gezien de resultaten lag winst niet echt voor de hand. In de aanwijzingen met coaching was het dan ook de bedoeling om er een leuke wedstrijd van te maken.
Gedurende de wedstrijd bleek dat V&V niet eens zoveel sterker was. Na 10 minuten stonden we gewoon voor, Jan Rienk had gescoord.
De volgende 10 minuten bleek dat V&V toch ook wakker geworden was, ook zij kwamen tot scoren en leken de wedstrijd naar zich toe te trekken. Beide teams hadden voldoende kansen, maar niet alles ging erin. Het was redelijk gelijk opgaande strijd. En er was strijd. Ondanks dat er voldoende fout ging, was er ook de wil om de bal weer terug te pakken. En in scoringspositie ging men echt voor het doelpunt.
Met de pauze was het 3-3; Eva en Ilse hadden gescoord. In de pauze even bijtanken, bijsturen en motiveren.
Na de pauze ging het spel goed door. Aangemoedigd door de fanatieke ouders bleven de spelers maar gaan. Uit niets bleek de hoge klassering van V&V. Na de score van Tim maakte ook V&V weer een doelpunt: 4-4. De spanning bleef.
Emma scoorde in de 15e minuut de 4-5. It Fean stond op winst, konden we dit volhouden ?
En in de 19e minuut gaf Jan Rienk de genadeklap: 4-6.
Het hele team had gestreden voor de overwinning en kwam in deze laatste wedstrijd tot een mooi resultaat. En bij de strafworpen wisten Ilse, Tim en Jan Rienk nogmaals te scoren.
Komende week is nog een afsluitende training met allerlei leuke spelletjes en dan zit het seizoen er op. Een seizoen met wisselende resultaten. In de herfst zijn we kampioen geworden, in de zaal hebben slechts 2 punten gehaald en nu op het veld zijn we geëindigd in de middenmoot met 6 punten. Tussentijds zijn Marit en Baukje doorgeschoven naar de E´s en Miranda en Ilse zijn erbij gekomen. Na de laatste training hebben we nog de seizoensafsluiting met een zeskamp en barbecue. Na de zomervakantie half/eind augustus pakken we de draad dan weer op.