Het zonnetje scheen op zaterdagmorgen 18 april in Surhuisterveen. Heerlijk weer om een potje te gaan korfballen op het eigen veld. Toen de tegenstanders het veld opstapten werd er verbaasd gekeken door de spelers en supporters van It Fean. Klopte dit wel? Wat een lengteverschil! AVO D1 bleek veel tweedejaarsspelers te hebben die bijna allemaal twaalf jaar waren. Terwijl ons team voornamelijk uit tien- en elfjarigen bestaat.

Dit mocht de pret niet drukken. It Fean D1 ging de strijd aan! Met Esther, Simon (geblesseerd) en Egbert aan de kant werd er begonnen. Als snel scoorde Danisha 1-0 waarna Sannah 2 fraaie doelpunten maakte en Jorrit de 4-0. Dit ging gemakkelijker dan van tevoren gedacht. Voor rust werd het nog 4-1. It Fean D1 speelde een mooie eerste helft en creëerde veel meer kansen dan AVO D1. Zouden we dit in de tweede helft vol kunnen houden?

Na de rust leken we in eerste instantie op een mooie overwinning af te steven. Eerst werd het 4-2 en daarna 5-2 dankzij Heleen. Geen vuiltje aan de lucht. Maar ineens kwam AVO D1 sterk terug en werd het 5-4. Het publiek kon de spanning nauwelijks aan. We moesten dit toch kunnen winnen? Gelukkig hield It Fean D1 de stand bij 5-4 en kon iedereen opgelucht ademhalen toen de scheidsrechter de wedstrijd eindigde met het laatste fluitsignaal.