Met een geimproviseerde samenstelling gingen we onderweg naar Roden. Het ontbreken van 4 basisspelers (Jantina, Herman, Henk en Peter Steffen) moest worden opgevuld. Vooraf zeker een uitdaging omdat de wedstrijd tegen Noordenveld 3 een belangrijke was.

Noordenveld met 3 punten uit 7 wedstrijden en daarboven It Fean met 8 punten evenzoveel wedstrijden. Om het gat met de onderste regionen in tact te houden was winst cruciaal. Daar was iedereen wel van doordrongen.
We begonnen met Halbe, Jenko, Petra en Hester in de aanval, Peter, Rutger, Grietje en Margriet in de verdediging. Atje en Stanley hielden eerst de bank warm.
De eerste aanval kon niet tot scoren komen, onzorgvuldig geschoten, en veel balverlies. Dit zette de druk op de verdediging. Noordenveld pakte goed de kansen die ze kregen. Op middenafstand en uitstartballen. Na 19 minuten leek er een nederlaag aan staande te zijn. It Fean stond inmiddels met 4-0 achter.
Noordenveld speelde toch enigszins fysiek. Maar was toch ook niet van vergelijkbare tegenstand gediend, maar er moest vandaag toch ‘oorlog’ worden gemaakt. Zowel fysiek en verbaal werd de nodige inzet gepleegd. Of deze inzet naar het juiste resultaat leidde of niet zullen we nooit weten, maar It Fean kwam terug in de wedstrijd. Ingezet door een benut klein kansje van Hester, en vervolgens een mooie omdraaibal van Halbe. Gaandeweg werden er minder fouten gemaakt en kwam It Fean tot de betere kansen. Met de rust was het 5-5.
Stanley kwam na de rust in het veld voor Rutger en de ingezette lijn van de eerste helft werd goed voortgezet. De aanvallen werden langer, en de doelpunten bleven komen. Verdedigend was It Fean beter bij de les en werden minder fouten gemaakt. Noordenveld kwam niet meer in haar spel. De inhaalrace van een 4-0 achterstand resulteerde daardoor in een 6-11 voorsprong. Atje was inmiddels voor Margriet in het veld gekomen, It Fean speelde de wedstrijd uiteindelijk gemakkelijk uit. Voor de vorm scoorde Noordenveld nog 2 maal, de eindstand was 8-11.
Na een stroeve start uiteindelijk een mooie en vooral belangrijke overwinning. It Fean 3 staat daarmee de komende 2 weken op een fraaie 4e plaats.
Rutger en Stanley hebben laten zien goed mee te kunnen draaien en de opengevallen plaatsen goed in te kunnen vullen.
Doelpunten It Fean: Hester, Margriet en Jenko allen 2, Stanley, Halbe, Peter, Grietje, Petra allen 1.