Vorige week werd tegen De Waterpoort F1 al duidelijk dat de indeling in de 2e klasse goed voor It Fean F1 zou zijn. Er zouden weer winstkansen komen. Kijkend naar de historische resultaten van Spannum F1 zat dat er in.

Het begon echter niet zo goed. Na 10 minuten gespeeld te hebben was het toch 0-3, een teleurstellende en niet verwachte achterstand. Met Tim als ingezette superspeler werd het snel 1-3. Tim mocht weer gaan zitten, maar de toon was gezet. Eva wist voor rust nog 2 maal te scoren.
De 3-3 ruststand gaf aan dat er toch zeker kansen waren vandaag. Nadrukkelijk werd aangegeven dat we goed moesten verdedigen en vooral blijven scoren. Iedereen had deze wedstrijd individuele opdrachten meegekregen en dat leek soms ook nog te werken.
Na de rust werd het weer goed opgepakt in de eerst volgende 10 minuten was het al 8-3 voor It Fean, een ongekende weelde. De spelers waren soms zelf verbaasd van hun score. Als Spannum de bal weer in het spel bracht, stonden ze nog na te praten. Dit leidde uiteindelijk ook nog tot een score voor Spannum. Maar zoals een speler het treffend verwoorde : ‘Ze winnen toch niet meer’. En dat klopte. Uiteindelijk stond er een hele mooie uitslag, er werd met 12-4 gewonnen. Eindelijk weer eens.
Aan de strafworpen moeten we nog werken (2-4).
De doelpunten kwamen deze week van Tim (4), Eva en Jan Rienk (3) en Emma (2).
Volgende week geen wedstrijd, op 18 april gaan we strijden tegen WWC F1. Zij wonnen vorige week met 3-9 van Spannum F1. It Fean in goeden doen moet ook van WWC kunnen winnen. We gaan de strijd weer aan!!