De eerste twee veldwedstrijden van It Fean 2 zijn weer gespeeld. In verband met een tekort aan spelers bij TDK was de wedstrijd van senioren 2 van 28 maart verplaatst naar woensdag 1 april. Ook voor It Fean 2 was het lastig om weer een volledig team op de been te krijgen.

Gelukkig waren Henk Kempenaar en Peter Steffen bereid om ondersteuning te bieden en dit niet zonder succes.
Daarnaast ziet het er naar uit dat ook Marc binnenkort weer fit genoeg is om in de basis te mogen beginnen.

It Fean 2 - TDK 2
In het begin van de wedstrijd tegen TDK waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Om en om scoorden beide partijen, maar uiteindelijk was het It Fean die met 1 puntje voorsprong de rust in mocht gaan.
Na de rust bleven beide ploegen scoren en It Fean bleef steeds minimaal 1 punt voorsprong behouden. Tot aan de 10-9. Daarna kreeg TDK meer moeite met scoren en kon It Fean de voorsprong uitbouwen om uiteindelijk met een score van 18-11 te eindigen.

Elburg 2 - It Fean 2
Na deze goede start vertrok It Fean 2 op 4 april vol goede moed richting Elburg. Elburg was een fysieke ploeg en het was al snel duidelijk dat we alles op alles moesten zetten om de punten mee naar huis te mogen nemen. Toch kwamen we in de eerste helft al snel op een voorsprong. We gingen de rust in met een 3-7 voorsprong.
In de tweede helft wilden we de voorsprong uitbouwen maar toch minimaal behouden. Direct na het rustsignaal kwamen we op een 3-8 voorsprong. Daarna kwam er een periode waarbij zowel Elburg als It Fean moeite had met scoren. Door tactisch spel kon It Fean de aanval van Elburg verstoren, maar helaas lukte het It Fean zelf ook niet om de voorsprong uit te bouwen. Er werden flink wat kansen gemist.
Op een gegeven moment lukte het Elburg toch om toch tot scoren te komen en meteen 2 keer zodat de tussenstand 6-8 werd. Aangezien It Fean verzuimde om te scoren rook Elburg hun kans om dichterbij te komen. En dit niet zonder succes.Met nog 3 minuten op de klok kwamen ze terug tot 7-8 en werd het nog een heel spannende eindfase. In de laatste minuten probeerde It Fean tenminste de bal in de aanval te houden. Toch kwam Elburg weer aan de bal en kregen ze in de laatste minuut een strafworp mee. Deze werd door Elburg netjes afgerond waardoor It Fean met een 8-8 eindstand en een wrang gevoel het wedstrijdveld kon verlaten.
Gelijk spelen tegen Elburg had gezien het scoreverloop niet gemogen. Toch is 3 punten behalen uit 2 wedstrijden best goed. Daarom zullen we de volgende wedstrijd weer met opgeheven hoofd en vol strijd van start gaan. De volgende wedstrijd is op 18 april tegen DTL 2 om 14:00 uur in Surhuisterveen.