Afgelopen zaterdag stond de 1 na laatste wedstrijd in de zaal op het programma.  Waar we vorige week nog een aardige pot speelden tegen kampioen Drachten, kwamen we deze zaterdag te kort tegen Sparta.

De laatste wedstrijden gaan bepalen welke ploegen er in deze klasse blijven. De wedstrijd werd gespeeld in de topsporthal te Leek. In de aanval begonnen Henk, Jenko, Petra en Hester. De verdediging bestond uit Herman, Peter, Margriet en Grietje. De bank werd bezet door Jantina en Rutger.
Uit de 1e aanvallen van Sparta bleek wel dat ze goed op schot waren. Toch wisten we nog iets bij te blijven tot 3-2. Daarna nam Sparta afstand door veel van afstand te scoren. Bij It Fean werd er niet goed gespeeld en veel kansen gemist. Veel afvallende ballen werden afgevangen door Sparta.
Tijdens de rust werd aangegeven dat we iets zorgvuldiger moesten spelen en de korfbezetting goed moesten neerzetten. Helaas mocht dit niet baten… Jantina kwam er in voor Grietje en Rutger voor Herman.
Sparta wist nog verder uit te lopen tot 13-4. Alleen Jenko en Petra wisten in de 2e helft nog de korf te vinden voor It Fean. De wedstrijd is uiteindelijk geëindigd in 18-6.
Nu 2 weken vrij, deze wedstrijd maar snel vergeten en de laatste wedstrijd op 7-3 tegen Ritola 3 positief afsluiten!