Afgelopen zaterdag moest It Fean 3 aantreden in de uitwedstrijd tegen Waterpoort 2. De thuiswedstrijd tegen deze tegenstander was nipt verloren. Vol goede moed ging It Fean 3 dan ook naar Sneek.

Vanaf het begin van de wedstrijd liet Waterpoort 2 zien dat het een zware avond ging worden. Waterpoort had lange aanvallen en wist hierdoor al snel de 1-0 op het scorebord te zetten. It Fean 3 toonde echter karakter en wist snel tegen te scoren. Ondanks dat It Fean 3 qua score redelijk in de buurt kon blijven, was het de Waterpoort dat de langere aanvallen had en meer kansen wist te creëren.

Na 15 minuten viel helaas Herman ook nog uit met een liesblessure. Evert Bron, die voor hem inviel, speelde een goede partij.

It Fean 3 bleef in de 1e helft lang mee scoren en wist de schade hierdoor te beperken. Toch was het De Waterpoort dat met een verdiende 10-7 voorsprong de rust in ging.

De 2e helft liet eigenlijk hetzelfde beeld zien. Een beter Waterpoort dat niet wist uit te lopen en It fean 3 dat de spaarzame kansen ook nog wist te benutten. Met name Hester wist de 2e helft 3 x van afstand te scoren.
Hierdoor wist It Fean 3 zelfs nog terug te komen tot 11-10. Misschien zat er nog een verrassing in voor It Fean 3.

It Fean 3 had nu met de krachten gesmeten en moest dit helaas bekopen. Waterpoort dat fit oogde, wist een voorsprong van 4 punten te nemen (14-10). Voor iedereen die dacht dat het verzet van It Fean 3 gebroken was, kwam bedrogen uit. Nog 1 keer werden alle restjes energie aangesproken en werd Hester in stelling gebracht en met 2 afstandschoten de spanning enigszins terug bracht tot 14-12. De laatste 5 minuten wist alleen Waterpoort nog 1 x te scoren. Hierdoor een eindstand van 15-12.

Helaas verloren, maar een nederlaag waarin genoeg positieve dingen zijn uit te halen voor de volgende wedstrijden. Helaas wat blessures bij de heren. Maar ook dit zal weer opgelost worden.
Thuis tegen Drachten 5, altijd leuk!!!