Voor de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar reisde senioren 3 af naar Grou. Daar stond het 5deteam van Mid-Fryslân op ons te wachten. We wisten van te voren dat het een moeilijke pot ging worden, maar vol strijdlust gingen we het veld in.

Door ziekte en afwezigheid was de opstelling weer wat gewijzigd. In de aanval starten Petra, Hester, Jenco en Henk. In de verdediging stonden Margriet, Atje, Peter Steffen en Rutger.

Gelijk in de eerste aanval werd er gescoord door Mid-Fryslân. Onze topscoorder Petra had gelijk een antwoord hierop. In de laatste seconden van de eerste minuut wist Mid-Fryslan nog een afstandsschot te verzilveren. Gelijk in de minuten daarop konden ze een klein gaatje slaan naar 4-1. Mid-Fryslan speel een gedegen potje korfbal en weten hun kansen goed af te ronden. In de eerste helft wisten we nog goed bij te blijven, na 15 minuten spelen was de stand 5-5. In de laatste 10 minuten van de eerste helft wist Mid-Fryslan nog 4 keer de korf te vinden. Henk kon in die tijd nog een flitsende doorloopbal maken, wat de stand voor de pauze bracht naar 9-6.

In de pauze werd aangegeven dat we door moesten blijven strijden en onze kansen moeten gaan afmaken. In de pauze kwam Jantina er in voor Atje. Mid-Fryslân begon scherp en wist in de eerste minuten gelijk 2 te scoren.  Jenco ronde een door Petra verkregen strafworp mooi af. De stand werd daardoor 11-7. Het 2de aanvalsvak kon niet tot scoren komen. Mid-Fryslân daar in tegen wist het eerste deel van de 2dehelft nog eens 6 keer te scoren. Pas in de 19deminuut scoorde wij weer 2x. In de laatste 10 minuten wisten beide ploegen nog 2 maal te scoren waardoor de eindstand 19-11 werd.

Komende zaterdag spelen we thuis om 20.20 tegen Noorderveld 3. Punten pakken tijdens deze wedstrijd is van groot belang.