Met enige vertraging de verslagen van It Fean F1. De thuiswedstrijd tegen Kinea F1 (12 december) en de uitwedstrijd tegen DFD F1 (20 december).

It Fean F1 – Kinea F1
Deze wedstrijd werd gespeeld op12 december, alweer een paar weken geleden. Marinda Hoogsteen had een paar weken meegetraind, het werd tijd dat ze ook wedstrijden mee ging spelen. Emma was afwezig.
Op voorhand dachten we nog enige kansen te hebben. Kinea had wel meer punten, maar niet erg overtuigend gespeeld. Na 10 minuten leken we gelijk te hebben, het was nog maar 1-2 achterstand. Helaas ging daarna de turbo erop. Met de rust keken we tegen een 1-6 achterstand aan. Voor ons is dat op zo’n moment al een onoverbrugbare afstand.
Duidelijk was dat we de wedstrijd gingen verliezen, het coachen wordt op zo’n moment anders. Vooral meer kleine (technische) zaken veranderen.
De wedstrijd ging met 7-15 verloren, Miranda scoorde in haar eerste wedstrijd.
Andere doelpunten van Marit (4) en Jan Rienk.

DFD F1 – It Fean F1
We speelden op 20 december, laat op de dag (18:00 uur), tegen DFD F1. Gezien de stand op de ranglijst was dit dan toch écht de te kloppen tegenstander. De statistieken wezen in ons voordeel. Er was al een splitsing in de ranglijst, bovenin LDODK, Heerenveen, CSL en Kinea. En onderin DFD, It Fean en Flamingo’s. Van Flamingo’s hadden we gewonnen. Als we nu ook van DFD konden winnen, waren we in ieder geval ‘best of the rest’.
Emma, Eva, Amarens en Miranda waren er niet. De resterende vaste kern werd aangevuld met Stefanie.
Het was helaas een spannende wedstrijd, de doelpunten vielen om en om. Met de rust was het 5-4 achterstand. De jongens van DFD konden lange ballen gooien en van verre afstand scoren. Wij scoorden wel mee, maar waren onvoldoende agressief om de afvallende ballen te pakken en stonden bij het verdedigen toch niet altijd goed op te letten.
De tweede helft gaf helaas geen ander spelbeeld. DFD was tegen It Fean als zij in goeden doen waren geweest, toch te kloppen geweest.
Als we vroeger op de dag hadden gespeeld ….
Als we als team compleet waren geweest ….
Als we allemaal een stapje extra hadden gedaan …
Helaas zat het er vandaag niet in. Maar de thuiswedstrijd ….  dan pakken wij de punten !!
Doelpunten van Baukje, Stefanie, Marit en Tim, allemaal 2x.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7