Afgelopen zaterdag had zowel het 1e als het 2e team van It Fean WWC op bezoek in de Surventohal. Beide ploegen van It Fean stonden hoger op de ranglijst dan de tegenstander, dus overwinningen waren wat op het programma stond. Het 2e haalde deze na een spannende wedstrijd binnen en het vlaggenschip van It Fean deed dit na een goede 1e helft ook.

De eerste minuut wist WWC meteen een foutje van It Fean af te straffen met een goal, It Fean had hier meteen een antwoord op door 2 snelle goals. WWC wist nog 2-2 te maken, vervolgens was het een reeks van 8 goals aan de zijde van de EXPERT - formatie, dit zette de tussenstand na 15 minuten op 10-2. WWC wist tot de rust nog 4 keer de korf te vinden, It Fean 3 maal, dit betekende een ruststand van 13-6.

In de rust was It Fean zich ervan bewust dat de wedstrijd nog niet binnen was, focus moest er blijven en goals moesten er gemaakt worden om de 2 punten veilig te stellen.

De 2e helft was helaas niet een kopie van de 1e helft. It Fean wist dezelfde kansen te creëren, maar deze niet meer zo consequent af te maken. WWC kon hetzelfde spelbeeld neerzetten. Door de vele gemiste kansen van It Fean kon WWC in de slotfase nog iets dichterbij komen en bepaalden de beide teams de eindstand op 18-14. Volgende week gaat It Fean op bezoek bij medekoploper De Granaet, om 21.30 uur in de Dokkum. Het 2e team speelt hiervoor ook in Dokkum om 20.20 uur.