Op het veld het It Fean 3 al gespeeld tegen Mid Fryslân 4, die wedstrijd ging met 8-9 verloren. In de zaal was It Fean ingedeeld bij Mid Fryslân 5. Dat bood wat meer perspectief op winst… of toch niet?

Echter de spelers van Mid Fryslân 5 waren nagenoeg dezelfde spelers als als op het veld, dat was dus een misrekening. It Fean moest dus vol aan de bak. Deze week zouden we het proberen met Henk, Peter, Petra en Hester in de aanval. Herman, Peter-Steffen, Jantina en Grietje startten in de verdediging. De bank werd bezet door Atje, Margriet, Jenco en Jille.

Dankzij een vrije bal van Henk kwam It Fean op voorsprong. Mid Fryslân maakte in dezelfde minuut gelijk. Na de 2-1 (afstander) van Herman, trok de tegenstander het initiatief naar zich toe. In een kwartier tijd liepen ze uit naar een 2-6 voorsprong. Voor de pauze wisten Henk en Petra beiden nog een keer te scoren, zodat er met 4-6 de rust in werd gegaan.

Mid Fryslan was beter, maar It Fean was zeker niet kansloos. Helaas werden de spaarzame kansen niet afgemaakt en It Fean kon de afvangpositie beter verzorgen.

In de tweede helft kwam It Fean goed terug. Met 3 doelpunten van Herman, 1 van Hester en 1 van Petra was het opeens 9-8 voor It Fean. Onverwacht. Mid Fryslân werd zenuwachtiger en alle registers werden opengetrokken. Alle wissels kwamen erin en Mid Fryslân kwam weer tot scoren. Doordat It Fean niet het gat van 2 wist te maken, kon de tegenstander de wedstrijd naar zich toe trekken. Met 4 doelpunten op rij werd het 9-12. De wedstrijd was gespeeld. It Fean bleek aanvallend te weinig kracht te hebben om deze wedstrijd winnend af te sluiten en werd verdedigend goed onder druk gezet. Bij Mid Fryslân bleek, ondanks dat er goed verdedigd werd door It Fean, de aanvalskracht vooral bij de heren. Ze maakten 12 van de 13 doelpunten.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Noordenveld 3 op het programma.