Op zaterdag 8 november stond de eerste zaalwedstrijd op het programma. Dit keer moest It Fean het thuis opnemen tegen Elko afkomstig uit Elim. De wegen van It Fean en Elko hadden elkaar vaker gekruist waarbij was gebleken dat op voorhand niet te voorspellen was wie als winnaar uit de duels kwam.

Onder leiding van J. Bekkema werd om 18:30 uur het startsignaal gegeven, nadat voorzitter Jehannes Bottema de teams en het Team van de Week, de pupillen E1 had voorgesteld. Elko begon sterk, en liet zien dat het vizier op scherp stond, middels een paar fraaie afstandsschoten wist Elko binnen de eerste vijf minuten van de wedstrijd uit te lopen naar een 3-1 voorsprong. De EXPERT-formatie liet zien dat het over veerkracht beschikte en wist in de hierop volgende fase langszij te komen. In de 17e minuut stond het 5-5. Inmiddels waren beide ploegen aan elkaar gewend, het gevolg hiervan was dat beide ploegen de verdediging beter op orde kregen waardoor het scoreverloop stagneerde. Met nog acht minuten op de klok voor rust, kende It Fean een sterke fase. Mede door afstandsschoten van Hilliena Zandstra en Lubbert Jan Dijk, wist It Fean een gaatje te slaan van twee punten. Het rustsignaal klonk bij een stand van 8-6.
De ploeg uit Elim kwam na rust sterk uit de startblokken. Wat de Feansters voor de rust lieten zien, liet de ploeg uit Elim na rust zien. Keer op keer wisten de Drenten de korf van ruime afstand te vinden. Na een kleine achttien minuten keek It Fean aan tegen een 10-11 achterstand. Wederom toonde It Fean veerkracht en wist opnieuw een gaatje te slaan van 2 punten (13-11). Met nog zeven minuten op de klok leek It Fean de wedstrijd in handen te hebben. Niets bleek minder waar, het werd billenknijpen in de Surventohal. De defensie van It Fean liet steken vallen waardoor Elko opnieuw op gelijke hoogte kwam (13-13). It Fean liet het hier niet bij zitten en wist de stand naar 14-13 te tillen. Helaas wisten de roodhemden de laatste minuut van de wedstrijd niet in bal bezit te blijven waardoor de ploeg uit Elim het nog tweemaal mocht proberen. Hier maakten de gasten dankbaar gebruik van door beide aanvallen te bekronen met een doelpunt waardoor It Fean uiteindelijk aan het kortste eind trok. Met een stand van 14-15 klok het eindsignaal.
Volgende week neemt It Fean het om 19:20 uur op in de Cammingahal te Leeuwarden, tegen Pallas ’08.

Wel een pracht wedstrijd, ik heb genoten!
Maar echt zonde, die ene punt..... :oops: