In de thuiswedstrijd werd relatief gemakkelijk met 12-5 van OWK F1 gewonnen, maar OWK had daarna toch ook punten gepakt. Het zou daarom niet gemakkelijk worden. Ook vorige week werd niet heel goed gespeeld, de coach was er dan ook niet gerust op.

In de voorbespreking was er al op gehamerd dat het spel toch echt beter moest dan vorige week, om nu een overwinning uit het vuur te slepen en kampioen te kunnen worden. De spelers leken dit te begrijpen, ze wilden immers kampioen worden. Maar dit bleek niet echt in de wedstrijd.
Al in de 1e minuut wist Marit te scoren, na de gelijkmaker nogmaals in de 4e minuut. Maar OWK laat dat niet op zich zitten en scoorde gewoon door tot keerde de stand om van 1-2 naar 4-2. Voor de pauze wist Baukje nog 3-4 te maken.
In de pauze werd er nogmaals op gehamerd dat er beter gespeeld moest worden om kampioen te worden. Beter gooien en vangen, beter schieten en beter verdedigen. Na de pauze was het Baukje die de gelijkmaker erin gooide. En langzaam werd de stand omgedraaid. En gestaag liep It Fean uit van 4-4 naar 5-9. Inmiddels was de Superspeler door OWK weer ingebracht, maar bij de 7-9 stand moest die er weer uit. De laatste minuten waren nog redelijk spannend, er werd afgesloten met een 8-10 eindstand.
Helaas moesten Emma en Tim helaas verstek laten gaan deze week. Dit betekende dat de 5 resterende spelers allemaal meer speelminuten kregen. Dit bleek een zware opgave. Ondanks zijn blessure wist Jan Rienk de wedstrijd op karakter uit te spelen.
Dit seizoen is het team nog ongeslagen, komende zaterdag wordt thuis tegen Drachten F2 de kampioenswedstrijd gespeeld. Ook die willen we nog winnen, we spelen om 10:30 uur. Supporters zijn van harte welkom !
Deze week kwamen de doelpunten van: Marit 5, Baukje 4 en Jan Rienk 1.