Na het goede resultaat tegen OWK was afgelopen zaterdag Drachten aan de beurt. Op het Quick’21-toernooi was met 4-1 van Drachten F1 gewonnen, dat gaf al enigszins vertrouwen in de goede afloop.

Het veld is dit seizoen wat kleiner, de korven staan wat dichter bij elkaar. Dat betekent dat het spel sneller is. Daardoor zijn er meer scoringskansen en heeft ook een zwakkere tegenstander meer kans om zich bij de korf vrij te spelen.
Met het goede resultaat tegen OWK in het achterhoofd werd er ook in Drachten rustig op los gescoord. Na 9 minuten was de 1-4 bereikt, hiermee was het tijd voor de inbreng van de superspeler bij Drachten. Vergelijkbaar als tegen OWK heeft die de rest van de wedstrijd meegespeeld. Met een 3-7 stand werd de rust gehaald. De tweede helft ging op dezelfde manier. Snel, korfgericht en niet egoïstisch. Ook bij de korf werd steeds gekeken naar de medespeler die betere scoringskans had. Het snelle spel had nog wel een paar tegendoelpunten tot gevolg, maar dat konden we ons veroorloven. De eindstand was 6-13.
Doelpunten: Eva 4, Marit 3, Baukje en Tim 2, Emma en Jan Rienk 1
De strafworpen leverden een 1-4 winst op, doelpunten van Tim, Jan Rienk, Emma en Baukje.
Na 2 wedstrijden staat It Fean heel mooi bovenaan in de poule. Er zijn al veel doelpunten gemaakt, dit is zeker mede het gevolg van de aangepaste spelregels en de veldafmetingen. Komende week staat de wedstrijd tegen Hoogkerk op het programma. Als we die ook kunnen winnen, kunnen we een mooie eindklassering tegemoet zien…….

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer