Afgelopen weekend stonden er voor het It Fean 3 twee wedstrijden op het programma. Op vrijdagavond werd er thuis gespeeld tegen Ritola 3 en op zaterdag 24 mei werd er in Zevenhuizen gespeeld tegen Sparta 3. Het was de vraag of wij, de oude garde, 2 wedstrijden in een weekend vol zouden houden, maar achteraf bleek het sportief gezien een geslaagd weekend.

It Fean 3 - Ritola 3
Op vrijdagavond werd er gestart met Henk Kempenaar, Jille, Petra en Grietje in de aanval. De eerste verdediging stond sterk in het veld met Henk de Vries, Peter Steffen, Margriet en Jantina. De bank werd warm gehouden door Eelkje, Jenko en Peter samen met een mooie groep supporters.In deze wedstrijd vielen veel doelpunten. Het spits werd afgebeten door Jille, die in de 1ste minuut een afstandschot scoorde. Gelijk in de volgende aanval scoorde Petra met een mooie uitstartbal.De volgende 2 doelpunten waren ook voor It Fean. In de 9e minuut wist Ritola voor het eerst te scoren. Wij wisten het scorend vermogen goed vast te houden, waardoor we steeds een ruim gat hielden met Ritola. Net voor de pauze scoorde Margriet een mooie inloopbal, waardoor we de rust in gingen met een stand van 14-6.
In de eerste 10 minuten van de 2de helft wist Ritola wat vaker de korf te vinden, maar wij bleven mooi door scoren waardoor we een gat van 6 doelpunten konden behouden. Na de 10e minuut scoorde we binnen 7 minuten vier keer waardoor we op een ruime voorsprong kwamen te staan van 21-9. In de loop van de 2de helft werden de wissels in het veld gebracht. Ritola kwam er niet meer aan te pas en met een stand van 26-12 werd de wedstrijd met een goed gevoel afgerond.

Sparta (ze) 3 - It Fean 3
Op zaterdagmiddag ging de reis naar Zevenhuizen, waar Sparta 3 op ons stond de wachten. Vrijdagavond hadden we al te maken met achterverdedigen, maar Sparta heeft deze kunst nog verder ontwikkeld. Waardoor geduldig en slim spelen nodig was. Uiteraard geen probleem voor senioren 3. Deze wedstrijd werd Peter Steffen vervangen door Sjoerd Landheer. Zelf na zijn fietstocht uit Groningen, had hij meer dan voldoende energie om in alle hoeken van het veld te zijn op de goede momenten.Voor de rest was de opstelling gelijk. De bank werd bezet door Peter en Atje.In tegenstelling tot vrijdag hadden we nu meer moeite om de korf te vinden. In de 8ste minuut scoorde Henk Kempenaar het eerste doelpunt met een goed uitgevoerd omdraaibal. Sparta wist pas 10 minuten later de korf te vinden. Pas na de 25ste minuut werd er wat meer gescoord. In de rust was de stand 4-5.
In de rust werd benadrukt dat we geduldig moesten blijven spelen, dan komen de kansen vanzelf. Gelijk in de 1ste minuut van de 2de helft wist Petra te scoren. Daarna volden er nog 2 mooie doelpunten en hadden we een mooie voorsprong van 4-8. Het bleef een moeizame wedstrijd, maar door geduldig te spelen en de kansen af te wachten wisten we toch nog een aantal keren te scoren.De eindstand werd 10-14.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer