Op het mooie sportpark in de De Veenhoop moest It Fean het opnemen tegen Altijd Kwiek.  Voor Altijd Kwiek stond er niks meer op het spel voor It Fean daarin tegen wel en zou bij een overwinning misschien nog kampioen kunnen worden. Maar in ieder geval de tweede plek veilig stellen en zo nog een beslissing wedstrijd te spelen voor promotie.

It Fean starte scherp aan de wedstrijd en gaf vanaf minuut 1 volle druk op de aanvallen van Altijd Kwiek. Dit resulteerde in een 1-3 voorsprong. Altijd Kwiek kwam terug door een afstand schot 2-3. It Fean liep hierna uit naar een 2-8 en de wedstrijd leek beslist.  Beide ploegen scoorden nog een keer voor de rust en zo werd de rust stand bepaald op 3-9.

In de rust werd er en aangegeven dat It Fean goed  speelde alleen de wedstrijd allang had kunnen beslissen. Alleen dat de kansen wel afgemaakt moesten worden.

It Fean kwam niet goed uit de kleedkamer en kreeg direct 2 doelpunten tegen 5-9. Maar hierna was het It Fean weer wat de wedstrijd controleerde en liep zo weer uit naar een 6-12 voorsprong. Bij It Fean werden diverse wissels in gebracht. Het spel beeld veranderde hierdoor niet It Fean bleef de boven liggende partij en speelde de wedstrijd ook makkelijk zo werd de eindstand 10-15.

It Fean zal nu een beslissingswedstrijd moeten spelen tegen EKC uit Emmen. Wanneer en waar is op dit moment nog niet bekend.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7